De dimineață, Andrei porni ca de obicei spre locul unde avea loc proba. Urmă harta, intră într-o clădire colorată și, după o vreme, organizatorii îi așezară, pe fiecare dintre ei, pe un scaun asemănător celui din prima zi și le puseseră pe ochi aceleași căști de realitate virtuală. Apoi, tot ca în prima zi au fost, practic, teleportați în noua „arenă”.

Din hamacul în care era întins, se uită în jur. Era la malul unei mări sau a unui ocean, dar de data asta, țărmul era stâncos, iar valurile uriașe și vineții, cu creste înspumate, se izbeau furios de stâncile ascuțite. 

Sub cerul ce prevestea furtună, în fața lui, pe o masă de bambus, îl așteptau o mulțime de fructe și trei obiecte. Un fel de busolă lucrată extraordinar de frumos, o hartă și portofelul cu bănuții din Joc. Atât și nimic mai mult.

Luă harta și observă că era pe o insulă. Doar că locul era altfel decât îți imaginezi, de regulă, o insulă. Undeva, într-un colț, îl privea imaginea unui cap de panda roșu. În partea cealaltă a insulei, față de locul unde scria ca să află el, păreau a fi ruinele unui castel uriaș. Detalii extraordinar de multe îi săreau în ochi ori de câte ori alegea să își îndrepte privirea spre o parte sau alta a hărții. Pe spatele hârtiei erau 3 rânduri care ar fi trebuit să îl lămurească, într-un fel, cu privire la ce are de făcut.

”Ești pe Insula Investițiilor”.

Insula Investițiilor? Oare ce trebuia să facă? Privi din nou harta, notându-și în minte fiecare detaliu. De jur împrejurul lui, mai multe X-uri arătau loculurile pe care, probabil, trebuia să le viziteze.

”Folosește busola de aur pentru a găsi comorile ascunse. Trebuie să descoperi trei dintre ele”.

Privi busola și se întrebă ce comori se aflau pe insulă. Știa să folosească o busolă, iar harta părea că îi arată care este Nordul și care este Sudul insulei, dar cum ar fi putut găsi toate acele puncte marcate cu X folosind busola și nimic mai mult? Apoi, observă că, pe hartă, punctele se aflau, toate, pe o potecă ce șerpuia de-a lungul insulei. Își ridică ochii din hartă și privi în jur. Nu departe de el, văzu poteca. Ok, acum știa de unde va începe aventura. Luă din nou harta și căută X-ul cel mai apropiat. Poate că acolo trebuia să caute prima comoară. Apoi citi și ultima instrucțiune.

”Fiecare comoară e o investiție. Doar că unele sunt bune, altele proaste. Alege cu înțelepciune”.

Aceasta era partea cea mai ciudată. Cum putea să știe care comoară era o investiție bună și care nu? Ce înseamnă o alegere înțeleaptă într-un loc atât de misterios?

După o vreme, în fața lui, pe potecă, găsi un fel de panou digital. Se apropie și îi atinse ecranul.

O voce de copil îi spuse cu bucurie:

– Bună, Andrei! Bine ai venit pe Insula Investițiilor. Tocmai ești pe cale să descoperi prima comoară. Hai să începem.

Ecranul se lumină, iar animația îi arătă un omuleț care purta după el un coș imens.

– A fost odată ca niciodată un sticlar care avea obiceiul să pună toată marfa lui într-un singur coș. O purta, astfel, zilnic, de acasă la taraba lui din piață, din piață la casele clienților lui și tot așa. Într-o zi, însă, coșul s-a rupt, și toate geamurile, oglinzile și sticlele lucrate de el s-au rostogolit pe jos și s-au spart!

N-a mai avut ce să vândă. După multă vreme, a reușit să strângă bani pentru a crea altele. Doar că, de dată asta, s-a gândit să facă ceva isteț. A folosit mai multe coșuri: unul pentru sticle, altul pentru oglinzi și un al treilea pentru geamuri. Acum, chiar dacă un coș s-ar fi rupt, celelalte erau în siguranță.

Asta înseamnă să nu-ți pui toate sticlele în același coș!

Vocea se opri, iar ecranul se făcu negru. Andrei căută comoara, dar nu mai era nimic acolo. Oare comoara să fie lecția pe care tocmai o urmărise? Hmm. Porni mai departe, convins că la următorul X va înțelege, poate, mai multe.

Ești eliminat din Joc!